Benoa - Nusa Dua - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Wilma Verouden - WaarBenJij.nu Benoa - Nusa Dua - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Wilma Verouden - WaarBenJij.nu

Benoa - Nusa Dua

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

28 Juni 2015 | Indonesië, Benoa

Zondag 28 Juni,

Vandaag eerst maar weer uitslapen; ik ben om 07.00 nu wakker en ga met een boek wat ik van Nederlandse meiden die hier ook logeren gekregen heb, bij het zwembad liggen lezen totdat ook Joan wakker is 08.00 u. We gaan ontbijten; lekker nasi, en gaan dan weer met de scooter op pad. Gisteren hebben we het westelijk gedeelte gedaan van het zuidelijkste puntje, vandaag staat het oosten op het programma. Eerst rijden we naar Benoa, het meest noordelijke puntje van die oostkust. Het is daar een drukke bedoening op het gebied van de watersport; de kunt er parasailing doen, op een banaan achter een boot, een fish, jetski, gewoon op een boot voor een tochtje naar de overkant, het krioelt allemaal door elkaar heen. Dan gaan we verder en komen uit in Nusa Dua beach; een mooi strand, helder water maar geen koraal en vis dus we zijn snel klaar met snorkelen. We liggen een tijdje en gaan dan verder met onze mooiste stranden tocht. We komen uit in Sawangan waar we begroet worden door loslopende apen.We dalen af naar het strand waar bijna niemand is en gaan hier ook weer zwemmen, wederom geen vissen. Als op weer droog zijn vertrekken we richting Jimbaran, onderweg eten we in een warung waar het erg druk is met lokale mensen, dat is een goed teken. We moeten 1.65 euro per persoon betalen voor een bord rijst met vlees en groente en een glas verse jus. (zie dat maar eens bij ons voor elkaar te krijgen) We vervolgen onze weg en komen aan in de baai van Jimbaran, hier worden van 2 bruidsparen foto's gemaakt; het is ook weer een prachtige locatie. De golven zijn erg hoog en de stroming heel sterk dus we wagen ons deze keer niet in de zee. We rijden weer verder en komen aan bij Jimbaran beach leuk maar niet spectaculair. We zijn dan ook zo weer weg naar ons hotel want we willen nog een keer proberen de zonsondergang te zien en fotograferen zonder bewolking (het ziet er ook vandaag weer goed uit, maar ja dat was gisteren ook). Helaas vandaag weer bewolking! Even wat eten en dan naar bed; we worden vannacht om 01.30 u opgehaald, we gaan een vulkaan beklimmen om bovenop de top de zonsopkomst te zien. Hopen maar dat het morgen daar niet bewolkt is.
Tot morgen.

Groeten Joan en Wilma

• 28 Juni 2015 - 22:21

Ans:

Zo weer ff jullie verslagen gelezen van de afgelopen week.
    Heel mooi om te lezen allemaal, knap dat je daar iedere dag de tijd voor neemt.
    Maar wat hebben jullie al veel gezien en gedaan.
    Wij gaan van de week maar weer eens een keer aan de wandel na een weekje rust gehad te
    hebben. Het word hier ook heel mooi weer, dan hebben we ook een beetje het vakantie gevoel.