Padang-Padang Beach - Reisverslag uit Ungasan, Indonesië van Wilma Verouden - WaarBenJij.nu Padang-Padang Beach - Reisverslag uit Ungasan, Indonesië van Wilma Verouden - WaarBenJij.nu

Padang-Padang Beach

Blijf op de hoogte en volg Wilma

27 Juni 2015 | Indonesië, Ungasan

Zaterdag 27 Juni,

Eerst uitslapen vandaag, na zo'n lange dag van gisteren hebben we dat wel verdiend! Ik ben om 8.00 u wakker en sluip onze kamer uit met een boek zodat Joan nog kan blijven liggen. Die komt om 9.30 u kijken waar ik gebleven ben, we ontbijten en gaan dan met de motor op pad. We willen naar het zuidelijkste gedeelte van Bali, daar zijn een paar hele mooie stranden hebben we gehoord. Als eerste komen we aan bij Padang Padang beach, een prachtig mooi klein strand, mooi helder water en veel hoge golven. We wagen ons even in het water maar echt zwemmen is onmogelijk door de golven en sterke stroming. 500 meter uit de kust zijn enorm veel boardsurfers die wachten op de perfecte golf, een mooi gezicht. Het wordt al snel erg druk op het kleine strand en wij besluiten om onze tocht voort te zetten. Een stuk verder is het volgende mooie strand; blue point, gelegen op het meest zuidelijke punt en dus doodlopend! Wauww een waar paradijs, heel veel etages met allemaal prachtige uitzichtpunten, terrasjes, restaurantjes. We dalen af naar beneden en gaan opnieuw de zee in. Ook hier is de stroming sterk en de golven hoog. Er is geen strand over om lekker te gaan liggen want de golven komen over het gehele strand. Dat hebben we te laat in de gaten zodat onze spullen nat zijn, maar met meer dan 30 graden is dat zo weer droog. We maken weer een aantal foto's en gaan dan weer op pad, onderweg eten we in een warung en rijden dan naar Green Bowl Beach. Hier lopen apen los rond en die zijn niet allervriendelijkst, als je in de buurt komt laten ze hun tanden zien. Om beneden op het strand te komen moest je even 338 treden omlaag. Hier is het gedeeltelijk black en white beach, echt raar om te zien gitzwart strand. We rijden rond 17.00 u weer richting Kuta want we willen de zonsondergang zien, die schijnt hier heel mooi te zijn. We nestelen ons op het strand en zien inderdaad een mooie gedeeltelijke zonsondergang want boven de zee hangt een grote wolk die het bederft, de zon gaat dus onder achter een wolk. Terug naar onze hotelkamer voor een douche, reisverslag en nu lekker eten.

Tot morgen.

Groetjes Joan en Wilma