Goa Gajah (Elephant cave & PadangBai - Reisverslag uit Klungkung, Indonesië van Wilma Verouden - WaarBenJij.nu Goa Gajah (Elephant cave & PadangBai - Reisverslag uit Klungkung, Indonesië van Wilma Verouden - WaarBenJij.nu

Goa Gajah (Elephant cave & PadangBai

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

22 Juni 2015 | Indonesië, Klungkung

Maandag 22 Juni,

Vanochtend na het ontbijt weer een scooterdag voor ons liggen. We willen naar Goa Gajah oftewel de elefant cave, een tempel met de ingang van de mond van een olifant en binnenin een aantal offeruimten. Het geheel is gelegen in een prachtige omgeving met planten, bomen, watervalletjes, beekjes, en trappen. Herna vertrekken we richting Semarapura waar we het Klungkung paleis willen bezichtigen . We rijden op google maps gps naar Semarapura maar kunnen het paleis niet vinden. Wie is wel kan vinden is de politie, ja hoor daar zijn ze weer; hij tikt Joan op zijn schouder en wenkt ons dat we hem moeten volgen , shit! Zullen we het er deze keer weer zo goed vanaf brengen? Als we hem al enkele kilometers gevolgd hebben vinden we het welletjes. Als hij iets te melden heeft dan heeft hij daar tijd genoeg voor gehad, we zijn toch niet gek! Wew beginnen steeds langzamer te rijden en hij rijdt steeds verder van ons vandaan. Op een gegeven moment zijn we hem dus uit het oog verloren en zijn we onze eigen weg weer gegaan. Poeh dat brengen we er weer goed vanaf. Na meerdere keren vragen komen we aan midden in de stad maar zien nog steeds niet hetgeen we zoeken. We besluiten de scooter te parkeren en te voet verder te gaan wat makkelijker is om de weg te vragen. Bij de scooter parkeerplaats zit een jongeman waaraan we het wederom vragen; blijken we er met onze rug naar toe te staan. Gevonden!!! Het is een prachtig paleis drijvend op het water en omgeven door waterlelies. Ook hier hebben we weer de nodige foto's en filmpjes gemaakt . Dan gaan we op weg naar de kust, we willen naar de Padangbai om te zwemmen en te snorkelen. Joan rijd inmiddels als een ervaren Balinees met de scooter tussen het hectische verkeer heen, van links en rechts worden we gepasseerd, van links en rechts halen we auto's en scooters in terwijl hij ook nog een aan de linker kant moet rijden. Ik zit achterop om met de gps de juiste route te wijzen. Aangekomen bij de kust moeten we eerst via trappen en smalle paadjes door de rimboe naar het zandstrand (das ff wat anders dan bij ons in Nederland) Maar wauwwww bij het stand aangekomen waan je je ook echt op een bounty eilandje, prachtig wit strand, mooie blauw groene zee, palmbomen en nostaligische strandpaviljoentjes van bamboe en riet. Dit strand is niet erg bekend bij de toeristen want het is er erg rustig. We gaan de zee in om te snorkelen en zien tot onze grote verbazing 3 schildpadden, 2 hele grote en 1 baby schildpad. Wederom wauwww, schitterend!! Joan heeft de gopro meegenomen en kan alles mooi filmen, hij heeft er zelfs 1 aangeraakt. Weer een geweldig moment geweest. Na het snorkelen eten we nog wat bij het strandtentje waar de plaatselijke bevolking op de gitaar en met zang voor muzikale omlijsting zorgde. Met volle buik vertrekken we om 16.30 weer richting ons hotel (2 uur rijden, 60 km te gaan) De heenweg hadden we toerischtische route genomen, nu nemen we de snelste route om voor het donker thuis te zijn (hier is het al om 18.30 u donker) In de schemer kunnen we nog net op tijd het zeer slechte pad naar onzer cottage vinden en zijn weer blij dat we heelhuids terug zijn. Nu eerst een douche (dat blijkt een koude douche te zijn want het gas was op) gaan we lekker een hapje eten en dan is het tijd voor ons reisverslag! Bij deze dus. Morgen verhuizen we weer, we gaan een aantal dagen terug naar Kuta vanwaar uit we 3 dagen een uitstap maken met onze privé chauffeur die ons morgenvroeg om 8.30 u hier op komt halen om te gaan fietsen en wandelen door de rijstvelden.

Tot morgen.

Groeten Joan en Wilma xxx