Nunung Waterval - Reisverslag uit Petang, Indonesië van Wilma Verouden - WaarBenJij.nu Nunung Waterval - Reisverslag uit Petang, Indonesië van Wilma Verouden - WaarBenJij.nu

Nunung Waterval

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

20 Juni 2015 | Indonesië, Petang

Zaterdag 20 Juni

Vandaag na het ontbijt worden we door Rudy opgehaald, we verhuizen vandaag van Kuta naar Ubud een plaats iets meer centraal gelegen in Bali vanwaar uit we verschillende excursies willen gaan maken. We rijden via kleine dorpjes en landweggetjes het binnenland in. Eerst gaan we kijken bij een zilversmederij waar ze Buda to Buda sieraden met de hand maken. Er is een werkplaats waar mensen handmatig het hele proces van een stuk zilver tot armband, ring of collier maken. Het is indrukwekkend om te zien wat voor priegelwerk dit is en met wat voor een soort gereedschap ze dit doen. De werkplaats bevat ook geen moderne machines maar ouderwetse apparaten die bij ons in het museum staan.
We zetten onze weg voort en gaan langs bij een koffiebranderij waar ze van de poep van een Luwak (dat is een katachtige diersoort die koffiebonen als eten krijgt) koffiebonen maken waarvan overheerlijke koffie gezet kan worden. Het schijnt echt heel lekker te zijn want de koffie en de koffiebonen moet duur betaald worden. We krijgen een rondleiding door de tuin waar koffieplanten staan, waar de Luwak ligt te slapen (het is een nachtdier) en waar je gratis allerlei theesoorten kunt proeven en de Luwak koffie vers voor je wordt gezet. Als de koffie gedronken en betaald is vervolgen we onze weg.
Op weg Naar Ubud willen we de Nungnung waterval gaan bekijken (een minder toeristische dan de wel bekende Git Git waterval) Na enige tijd rijden komen we aan bij de ingang van het bosgebied waar de waterval zich bevind. Met ongeveer 500 treden moeten we eerst naar beneden voordat we bij de waterval zijn, maar het is echt de moeite waard! Twee prachtige watervallen denderen er van grote hoogte naar beneden en geven je een gratis douche. Na de nodige foto's te hebben gemaakt kunnen we aan de terugtocht beginnen, 500 treden omhoog, we hebben voor vandaag onze sportieve activiteiten weer gehad. We kijken nog even bij een rijstdrogerij en gaan dan echt op weg naar ons nieuwe hotel.
Onderweg hebben we een aantal keren de weg moeten vragen, wat achteraf gezien niet gek is als we op plaats van bestemming aankomen. Helemaal achteraf, midden in de rijstvelden ligt een prachtige cottage met zwembad, een prachtige tuin en super romantische kamers. Uitzicht op de rijstvelden vanuit je kamer, uitzicht op het zwembad en rijstvelden vanaf je zitje. Een open restaurant zonder deuren of ramen en je hoort alleen maar de krekels (dat is ff wat anders dan de drukte van Kuta) We kunnen hier wel alle activiteiten die we willen ondernemen laten regelen, we worden dan opgehaald en weer teruggebracht, we kunnen een scooter huren, massage kan geregeld worden. Kortom het paradijs op aarde. Zo meteen gaan we eten , morgen komt er een scooter en dan gaan we de omgeving bekijken, we hebben al enkele ideeën gekregen van onze Franse buren.

Tot morgen, groetjes van Joan en Wilma